Teneryfa 2009

hotel_by_alauna

W 2009 przed zimowymi feriami otrzymałam ofertę nie do odrzucenia – tydzień na Teneryfie w zawrotnej cenie. Na cenę złożyły się trzy czynniki: uzupełnianie samolotu pasażerami, hotel nieposiadający jeszcze gwiazdek oraz niepewna pogoda na wyspie w tym terminie.

Dzięki tej sytuacji w samolocie miałam miejsce leżące. Hotel, pomimo braku gwiazdek, był przepiękny a jedzenie bardzo smaczne. Na dachu hotelu znajdował się zadbany basen i leżaki idealne na poranne prażenie się w słońcu. Pogodę określiłabym jako niezdecydowaną – czasem piękne słońce, a czasem nieco pochmurnie. Całe szczęście miałam różne możliwości wypoczynku – przykładowo mając więc piękne słońce pojechałam do parku wodnego, a gdy niebo przesłoniły chmury popłynęłam na drugą wyspę.

Siam Park

Spod hotelu kilka razy dziennie odjeżdżały busy do Siam Park – ogromnego parku wodnego. Gdy tylko dopisała pogoda zapakowałam się do niego z rana i wykupiłam bilet na cały dzień. Nie żałowałam – masa najróżniejszych zjeżdżalni, naturalnych roślin, sztuczna fala i pontonowa rzeka przez calutki park.

Teide, Masca i Los Gigantos

Gdy zrobiło się nieco zimniej postanowiłam odwiedzić serce wyspy – Pico del Teide. Ogromnym smaczkiem był fakt, że Teide jest wulkanem czynnym – co oznacza, że przynajmniej raz na 100 lat daje oznaki życia. Ostatnia erupcja miała miejsce w 1909 roku, czyli akurat przypadała setna rocznica by zabulgotać 🙂 Widok był wspaniały – wręcz żałowałam, że nie mogłam tam spędzić więcej czasu.

Gdy już ruszyłam się z hotelu nie mogłam pominąć przepięknego wąwozu Masca i majestatycznych Los Gigantes. Jazda autokarem po krętych serpentynach przyprawiły mnie o kilka siwych włosów 😉 Na miejscu ponownie żałowałam, że na zwiedzanie miałam jedynie krótką chwilę – pomimo porywistego wiatru.

Loro Parque

Pomimo wspaniałego hotelu nie byłam w stanie w nim wysiedzieć – wyprawiłam się wiec na cały dzień do Loro Parque. Jak się okazało nie bez powodu nazywają siebie najlepszym ogrodem zoologicznym w Europie. Na miejscu miałam okazję zobaczyć przepiękne zwierzęta i wspaniałe występy.

Również wodny świat przedstawiony w parku robił wrażenie – z ogromną orką na czele. Majestatyczne stworzenie.

Jedno jest pewne – na zwiedzanie tego parku trzeba przeznaczyć cały dzień. Nie ma innej możliwości. Przyznam się, że ja głównie biegałam po parku i wybrałam najciekawsze występy – a i tak wyszłam z wrażeniem, że nie wszystko zobaczyłam.

La Gomera

Kolejnym miejscem, które należało obowiązkowo odwiedzić będąc na Wyspach Kanaryjskich była La Gomera. Wyspa ta jest słynna ze względu na dwie rzeczy: dom Krzysztofa Kolumba i Park Narodowy Garajonay. Krzysztof Kolumb zatrzymał się właśnie na tej wyspie w 1492 na swój ostatni postój przed przepłynięciem Atlantyku i odkryciem Ameryki. Moim zdaniem o wiele bardziej interesująca jest jednak natura La Gomery: największy na świecie las wawrzynowy, plantacje bananów i skały powulkaniczne.

Rośliny

Gdy już mowa o naturze, to osobny akapit chciałabym poświęcić na roślinność Wysp Kanaryjskich. Przebywając tam przez krótką chwilę miałam okazję zachwycić się naturalnie rosnącą Gwiazdą Betlejemską oraz przekonać się jak w naturze wygląda Opuncja. Na La Gomerze podziwiałam Sterlicję Królewską – nie bez powodu nazywaną potocznie Rajskim Ptakiem.

Największe moje uznanie zdobyło jednak Dracena smocza – nie tylko ze względu na swoją nazwę i fascynujący wygląd, ale i ze względu na jego żywicę, która przy kontakcie z powietrzem utlenia się przyjmując czerwony jak krew kolor. Będąc na Teneryfie absolutnym obowiązkiem jest spróbowanie likieru z drzewa smoczego.

 

Podsumowanie

Zakochałam się z całego serca w tych rajskich wyspach. Może i nie mają one naturalnych, piaszczystych plaż czy wiecznego słońca – za to mają piękną roślinność i przyjaznych ludzi. Czułam się tam bezpiecznie i super wypoczęłam.

Leave a Reply

